Help-line
15. 3. 2010
Tohle je záznam rozhovoru klienta s pracovníkem Help-line firmy WordPerfect. Pravdivý příběh, který byl zachycen systémem monitorujícím práci oddělení pomoci zákazníkům.
Dotyčný zaměstnanec byl vyhozen a v současné době se s WordPerfectem soudí kvůli "bezdůvodnému propuštění". Záznam rozhovoru mezi bývalým zaměstnancem podpory zákazníků firmy WordPerfect (WP) a klientem (K), žádajícím o pomoc:
WP: "Podpora zákazníků, jak vám mohu pomoci?"
K: "Mám problémy s WordPerfectem."
WP: "Jaký druh problémů?"
K: "No, právě jsem něco psal a najednou jsou všechna slova pryč.
WP: "Jsou pryč?"
K: "Zmizela."
WP: "Hmm, a co teď vidíte na obrazovce?"
K: "Nic."
WP: "Nic?"
K: "Je prázdná, a když píšu, tak se na ní nic neobjeví."
WP: "Jste stále ve WordPerfektu nebo jste z něj venku?"
K: "Jak to mám vědět?
WP: "Vidíte na obrazovce céčko s dvojtečkou?"
K: "Jaké cédéčko?"
WP: "To nic, řekněte jen, jestli můžete pohybovat kurzorem po obrazovce."
K: "Žádný kurzor tam není, vždyť vám říkám, že se tam nic z toho, co píšu,neobjeví."
WP: "Je na vašem monitoru indikátor napětí?"
K: "Co je to monitor?"
WP: "To je ta věc, co má obrazovku a vypadá jako televize. Je na něm takové malé světélko, které by mělo svítit, když jej zapnete. Je tam?"
K: "To já nevím."
WP:Tak se podívejte ze zadu na monitor a hledejte kabelpro přívod elektřiny. Vidíte jej?"
K: "Jo, myslím, že ano."
WP: "Výborně! Sledujte kabel až k zásuvce a řekněte mi, zda je zapojený do zásuvky."
K: "Ano, je."
WP: "Když jste se díval # za monitor, všiml jste si, jestli jsou tam zapojené dva kabely?"
K: "Ne."
WP: "No, měly by tam být. # Potřebuji, abyste se tam opět podíval a našel ten druhý kabel."
K: "Dobrý, je tady."
WP: "Tak jej # sledujte a řekněte mi, jestli je správně zapojený do zadní strany vašeho počítače."
K: "Já se tam nedostanu."
WP: "Vidíte, jestli je zapojený?"
K: "Ne."
WP: "Ani kdybyste si na něco klekl a natáhl # se tam?"
K: "Ale to není proto, že bych tam # nedosáhl, to kvůli tomu, že je tma."
K: "Ano, v kanceláři nesvítí světlo a jde # sem jen trocha z ulice."
WP: # "No tak si rozsviťte!"
K: "To nemohu."
WP: "Née? A proč ne?"
K: # "Protože nejde proud."
WP: "Ne... nejde PROUD??? # Aha, už jsem na to přišel! Máte ještě původní obal a manuály, se kterými byl počítač dodán?"
K: "Ano, mám je tady ve skříni."
WP: "Dobrá. Vezměte je, odpojte počítač a zabalte jej stejným způsobem jako byl zabalený, když jste ho dostal. Pak ho odneste zpět do obchodu, kde jste ho koupil."
K: "Opravdu? Je to s ním tak # zlé?"
WP: "Ano, obávám se, že ano."
K: "No, tak dobrá. A co mám v obchodě říct?"
WP: "Řekněte jim, že jste příliš velkej debil na to, abyste vlastnil počítač!"
Dotyčný zaměstnanec byl vyhozen a v současné době se s WordPerfectem soudí kvůli "bezdůvodnému propuštění". Záznam rozhovoru mezi bývalým zaměstnancem podpory zákazníků firmy WordPerfect (WP) a klientem (K), žádajícím o pomoc:
WP: "Podpora zákazníků, jak vám mohu pomoci?"
K: "Mám problémy s WordPerfectem."
WP: "Jaký druh problémů?"
K: "No, právě jsem něco psal a najednou jsou všechna slova pryč.
WP: "Jsou pryč?"
K: "Zmizela."
WP: "Hmm, a co teď vidíte na obrazovce?"
K: "Nic."
WP: "Nic?"
K: "Je prázdná, a když píšu, tak se na ní nic neobjeví."
WP: "Jste stále ve WordPerfektu nebo jste z něj venku?"
K: "Jak to mám vědět?
WP: "Vidíte na obrazovce céčko s dvojtečkou?"
K: "Jaké cédéčko?"
WP: "To nic, řekněte jen, jestli můžete pohybovat kurzorem po obrazovce."
K: "Žádný kurzor tam není, vždyť vám říkám, že se tam nic z toho, co píšu,neobjeví."
WP: "Je na vašem monitoru indikátor napětí?"
K: "Co je to monitor?"
WP: "To je ta věc, co má obrazovku a vypadá jako televize. Je na něm takové malé světélko, které by mělo svítit, když jej zapnete. Je tam?"
K: "To já nevím."
WP:Tak se podívejte ze zadu na monitor a hledejte kabelpro přívod elektřiny. Vidíte jej?"
K: "Jo, myslím, že ano."
WP: "Výborně! Sledujte kabel až k zásuvce a řekněte mi, zda je zapojený do zásuvky."
K: "Ano, je."
WP: "Když jste se díval # za monitor, všiml jste si, jestli jsou tam zapojené dva kabely?"
K: "Ne."
WP: "No, měly by tam být. # Potřebuji, abyste se tam opět podíval a našel ten druhý kabel."
K: "Dobrý, je tady."
WP: "Tak jej # sledujte a řekněte mi, jestli je správně zapojený do zadní strany vašeho počítače."
K: "Já se tam nedostanu."
WP: "Vidíte, jestli je zapojený?"
K: "Ne."
WP: "Ani kdybyste si na něco klekl a natáhl # se tam?"
K: "Ale to není proto, že bych tam # nedosáhl, to kvůli tomu, že je tma."
K: "Ano, v kanceláři nesvítí světlo a jde # sem jen trocha z ulice."
WP: # "No tak si rozsviťte!"
K: "To nemohu."
WP: "Née? A proč ne?"
K: # "Protože nejde proud."
WP: "Ne... nejde PROUD??? # Aha, už jsem na to přišel! Máte ještě původní obal a manuály, se kterými byl počítač dodán?"
K: "Ano, mám je tady ve skříni."
WP: "Dobrá. Vezměte je, odpojte počítač a zabalte jej stejným způsobem jako byl zabalený, když jste ho dostal. Pak ho odneste zpět do obchodu, kde jste ho koupil."
K: "Opravdu? Je to s ním tak # zlé?"
WP: "Ano, obávám se, že ano."
K: "No, tak dobrá. A co mám v obchodě říct?"
WP: "Řekněte jim, že jste příliš velkej debil na to, abyste vlastnil počítač!"
Zákazník: nejdou mi tisknout červená písmenka
Help line: a máte barevnou tiskárnu?
Zákazník: aha děkuji
Zákazník: nemůžu se připojit k internetu
help line: jste si jistý že používáte správné heslo?
zákazník: ano díval jsem se u kolegy
help line: řekněte nám prosím jaké heslo používáte...
zákazník: pět hvězdiček
zákazník: píši poprvé e-mail
help-line: ano a kde máte problém?
zákazník: u adresy. Našel jsem a ale teď nevím, jak k němu dodat ten krucánek
help line: klikněte prosím na ikonu tento počítač vlevo na vašem počítači
zákazník: to myslíte vlevo on vás nebo vlevo ode mě?
zákazník: nemohu tisknout
help-line: klikněte prosím na start a potom...
zákazník: prosím vás nezačínejte hned s těmi technickými detaily já nejsem Bill Gates!!!
Zpráva na záznamníku:
Nefunguje mi tiskárna. Vždy když spustím nějaký tisk, tak se oběví chybné hlášení: ,,tiskárna neexistuje,, To není pravda. Tiskárna stojí předemnou a já jí normálně vidím!!!
Zákazník: moje klávesnice přestala fungovat.
help-line:jste si jistý, že je správně zapojená?
zákazník: nejsem, protože se nemůžu dostat za počítač
help-line: vezměte klávesnici do rukou a běžte s ní několik kroků od počítače.
zákazník: dobře
help-line: mohl jste jí bez odporu odnést?
zákazník: ano
help-line: to znamená, že ta klávesnice není zapojená. Neleží náhodou ještě jedna klávesnice na vašem stole?
zákazník: Ano tady je ještě jedna! Aha! A ta i funguje!
help-line: jaký máte počítač?
zákazník: bílý...
zákazník: můj přítel mi nahrál perfektní spořič obrazovky, já mám ale problém. Vždy, když pohnu myší, tak zmizí...
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář